Taurus lampowy wzmacniacz gitarowy SH8,Qube
11-2023
Stomp-Head 8,Qube lampowy wzmacniacz gitarowy w wersji custom.
Sugestie gitarzystów spowodowały, że dodalismy dodatkową opcję, która umożliwia wybór charakteru przesterowania typu CLASSIC lub HIGH GAIN.
więcej informacji: tutaj
08-2023
Stomp-Head 8 to nasza najnowsza seria kompaktowych wzmacniaczy gitarowych.
Powstały trzy wersje:
SH8.Qube - lampowy wzmacniacz gitarowy o wyjątkowo małych gabarytach,
SH8,Qlone - wersja powyższego wzmacniacza w technologii Solid State.
SH8.Clean - propozycja dla gitarzystów preferujących transparentne brzmienie wzmacniacza gitarowego.
Galeria naszych wzmacniaczy: tutaj
02-2021
Stomp-Head 7,Apogee Plus to najnowsza wersja wzmacniacza SH7.Apogee.
W tej wersji zastosowaliśmy opcję umożliwiającą załadowanie profili kolumn głośnikowych na wyjściu liniowym wzmacniacza. Wzmacniacz pozostał nadal w technologii analogowej natomiast ładowarka impulsów IR umożliwia korzystanie z 16-tu profili kolumn. Wyjście liniowe w tym wzmacniaczu jest dwutorowe. Można wyprowadzić sygnał ze wzmacniacza z symulacją oraz bez symulacji. Więcej informacji: tutaj
Aktualności.
04-2020.
Powstaje nowa konstrukcja - lampowy wzmacniacz gitarowy Stomp-Head 6.CE
więcej informacji na stronie produktu: tutaj
Udało się zaprojektować niewielkie wzmacniacze gitarowe ale cały czas pozostawał problem z okablowaniem. Trzeba było stosować kilkumetrowe połączenia kablowe pomiędzy wzmacniaczem a afektami znajdującymi się w pedalboardzie a także do sterowników nożnych, które przełączają funkcje we wzmacniaczu. To spowodowało że zaprojektowałem wzmacniacz gitarowy. który zszedł z kolumny do pedalboarda. W ten sposób powstał Stomp-Head. Nasz pierwszy wzmacniacz tego typu powstał w 2011 roku. Taurus był wówczas jedyną firmą, która oferowała tego typu profesjonalny wzmacniacz gitarowy o dużej mocy mieszczący się w pedalboardzie.
Oto nasz pierwszy Stomp-Head: https://youtu.be/FpNG0y3VXR0
O wzmacniaczach Taurus.
Pierwsze wzmacniacze wzmacniacze gitarowe Taurus pojawiły się już w 1983 roku.
Wówczas powstała mała manufaktura zajmująca się produkcją wzmacniaczy gitarowych i basowych.
Wzmacniacze basowe były nieco mniej wymagające w kwestii ich technologii.
Gitarzyści natomiast preferowali głównie wzmacniacze lampowe a mankamentem tych wzmacniaczy była ich waga i gabaryty.
Ja jako konstruktor i wówczas aktywny gitarzysta dążyłem do tego aby zminimalizować wagę i gabaryty wzmacniacza.
Wykonałem mnóstwo konstrukcji zanim dopracowałem się własnej technologii, która umożliwiła mi budowę kompaktowego wzmacniacza gitarowego o walorach brzmieniowych takich, jakie oczekuje gitarzysta od klasycznego wzmacniacza lampowego.
Poniżej fragment galerii wzmacniaczy gitarowych Taurus typu head. Były to wzmacniacza w klasycznej formie ale o małych gabarytach i niewielkiej wadze.
Poland, 81-876 Sopot ul. Leśna 15 phone: 508-355-253
Zawsze marzył mi się wzmacniacz, który miałby wszystko, co potrzebuję, wewnątrz jednej obudowy. Nie cierpię plątaniny kabli połączeniowych, ich każdorazowego podłączania przed graniem i zwijania po koncercie. Lubię czystość, porządek i minimum gratów. Dlatego w 2009 roku zacząłem pracować nad koncepcją wzmacniacza, która odbiegała od formy dotychczasowych wzmacniaczy.
Wzmacniacz, który zawiera w sobie wszystkie atrybuty lampowego wzmacniacza typu head plus sterowniki nożne. Wszystko umieszczone w jednej, zintegrowanej obudowie. Wzmacniacz daje trzy różne możliwości instalacji na scenie: zamontowanie wzmacniacza w pedalboardzie, użycie go jako klasycznej główki lub po prostu położenie go bezpośrednio na podłodze sceny.
Na scenie panują różne warunki. Czasami jest tak, że gitarzysta potrzebuje naturalnego odsłuchu z kolumny gitarowej a czasami scena na to nie pozwala i musimy wiec grać na przodach mając do dyspozycji tylko odsłuchy, w których dźwięk gitary najczęściej daleki jest od naszych oczekiwań.
Tak więc uznałem, że Stomp-Head musi pracować w dwóch trybach - jako klasyczny wzmacniacz oraz jako preamp z symulacją kolumny aby można było podłączyć się bezpośrednio do systemu PA i uzyskać brzmienie gitary takie jak w przypadku klasycznej kolumny głośnikowej.
Druga rzecz to zintegrowane przełączniki wszystkich ważnych funkcji wzmacniacza: przełączanie różnych brzmień oraz załączanie BOOST-u. Zawsze byłem zwolennikiem tego aby używać specjalnie zaprojektowanych kanałów we wzmacniaczu do brzmienia typu CLEAN, CRUNCH oraz LEAD. Taka opcja według mnie najlepiej się sprawdza w przeciwieństwie do stosowania szeregu zewnętrznych efektów typu DRIVE, które z reguły tną dynamikę i grają różnie w połączeniu z różnymi typami wzmacniaczy.
Mając to wszystko na pokładzie wzmacniacza niewiele więcej potrzebowałem. Wystarczyło podpiąć do tego Reverb i Dealay, ewentualnie jakiś efekt modulacyjny i właściwie miałem gotowy sprzęt do grania.
Zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce.
Taurus Custom
Koncepcja to jedno. Przede wszystkim jednak poszukujemy znakomitego brzmienia) które, z reguły, w świadomości gitarzystów jest zarezerwowane dla tradycyjnych wzmacniaczy lampowych. Kwestia ta była dla mnie największym wyzwaniem. Wiedziałem czego oczekują gitarzyści i wiedziałem z jakim problemem będę się musiał zmierzyć aby uzyskać ten sam efekt przy założonych przeze mnie gabarytach wzmacniacza.
Miałem już pewne rozwiązania, które wcześniej się dobrze sprawdzały ale zajęło mi jeszcze kilka lat prób aby dojść do punktu, w którym Stomp-Head mógł się zmierzyć z klasycznymi konstrukcjami lampowymi. Opracowałem własną technologię, którą nazwałem Master Tube Design. Koncepcja oparta jest na lampie pracującej pomiędzy sekcją Preampu i wzmacniacza mocy. Towarzyszy jej szereg elementów optycznych, które kształtują dynamikę i sposób kompresji charakterystyczny dla konstrukcji lampowych.
Jestem zwolennikiem konstrukcji analogowych i w takiej technologii wykonane są wzmacniacze Stomp-Head. Na ile udało się osiągnąć to, czego oczekują gitarzyści od wzmacniaczy z „najwyższej polki” pozostawiam ocenie muzyków. Wiem jedno: wielu z gitarzystów, którzy przesiedli się z klasycznych wzmacniaczy na Stomp-Heady już przy nich pozostało.
Designed by musicians for musicians